Followers

Bekerja Untuk Dunia vs Bekerja Untuk Akhirat

Sunday, April 24, 2011

godholdingworld1. Mana lebih berat, sembahyang Subuh dua rakaat sekadar 20 minit hingga 30 minit, berbanding kerja lapan jam sehari kerana mencari duit. Adakalanya kerja buruh, betapa susah. Namun ada umat Islam tidak sanggup sembahyang Subuh sekadar 20 hingga 30 minit tapi tidak jemu-jemu bekerja satu hari lapan jam kerana mencari duit.
2. Mana lebih berat, menolong kawan kerana Allah Taala mungkin sekadar satu dua jam dibandingkanwalkathon berjam-jam, kadang-kadang terpaksa naik bukit, menyeberang sungai, menurun lurah kerana nama dan glamour. Susah lagi walkathon tapi mudah sahaja manusia boleh buat. Menolong kawan amat terasa berat.

Read more...

Seorang Tentera Hezbollah Murtad

idf04e232
Amat menyedihkan apabila mengetahui bahawa salah seorang anggota Hezbollah telah murtad dan menukar agama dari Islam kepada agama Yahudi iaitu Judais.
Tentera tersebut yang didakwa telah berpaling tadah dari Islam bukan sahaja keluar dari Hezbollah malah membantu Israel membocorkan semua rahsia-rahsia sulit ketenteraan Hezbollah. Lelaki yang menukar nama dari Ibrahim kepada Avi itu telah mengeluarkan beberapa risalah fitnah memburuk-burukkan Hezbollah.

Read more...

Bridgestone Menaja Festival Gay

gaypride
Pesta Gay yang berlangsung pada 20 Jun 2009 lepas didapati telah ditaja oleh beberapa syarikat ternama, antaranya ialah Bridgestone , iaitu syarikat tayar terkenal di seluruh dunia.
Menurut penganjur pesta gay tersebut iaitu Nashville Pride, terdapat tiga syarikat utama yang menyumbang bantuan kewangan kepada penganjuran Festival Gay Nashville, selain Bridgestone ialah syarikat perabot dan kelengkapan rumah iaitu Home Depot dan juga syarikat penerbangan di Amerika, Southwest Airlines.

Read more...

SIAPA IMAM AL-MAHDI ???


SIAPA IMAM AL-MAHDI ???

SEJAK dahulu hinggalah ke hari ini masalah siapakah sebenarnya AI-Mahdi tidak henti-henti menjadi perkara yang diperbahaskan. Akibat daripada itu, terdapat setengah golongan umat Islam yang cuba mengandaikan seseorang sebagai Al-Mahdi. Sementara setengah pihak pula (Ahlu Sunnah WaI Jamaah) tidak menetapkan seseorang sebagai Al-Mahdi, sebaliknya men­yerahkan perkara tersebut kepada urusan Allah SWT. Apa yang penting bagi kita ialah yakin akan kemunculannya sebagaimana yang dikhabarkan oleh Rasulullah SAW.

Read more...

10 Hukuman Mati Paling Ngeri Dan Kejam



1)Ditanam Hidup-hidup

Hukuman ini telah digunakan kepada individu ataupun secara kelompok.Mangsa biasanya diikat dan kemudian ditempatkan dalam sebuah lubang dan ditanam. Salah satu yang paling terkenal adalah pembunuhan ketika Perang Dunia II semasa tentera Jepun menanam hidup-hidup warga sipil China.Tahukah korang berapa mangsa yang ditanam hidup-hidup ? Mengikut info,hampir 10,000 orang telah ditanam hidup2 dalam tanah!mai !..kejam siott..

Read more...

Hina Islam - 5


Read more...

Hina Islam - 4

Saturday, April 23, 2011

Read more...

Tips Pikat Hati Si Dia

Thursday, April 21, 2011

1. Setiap kali bertemu, senyuman tidak pernah lekang di bibirmu.

2. Sentiasa bersama si dia ketika susah & senang.

3. Lebih mementingkan kebahagiaannya dr diri kamu sendiri.

4. Sentiasa membuatnya ketawa dgn senda guraumu.

5. Memasak makanan kegemarannya & mkn bersama.

6. Sblm tidur, sentiasa ucapkan slmt mlm kpd nya. Biarpun ringkas, namun cukup bermakna.

7. Menghadiahkan sesuatu yg cukup bernilai pd nya di hari ulang tahun nya.

Read more...

Arak Perosak Ummah

ARAK adalah minuman yang mengandungi alkohol dan memabukkan. Dalam bahasa Arab ia disebut al-khamr, bermaksud menutup.

Menutup itu mengambil sifat khamr itu yang menghilangkan kewarasan akal peminum arak (mabuk), menjadikan si peminum terlena dan tidak sedarkan diri.

Read more...

Hina Islam - 3


Read more...

Hina Islam - 2

Read more...

Masalah Dajjal di Israel

Wednesday, April 20, 2011

utopian_jews
Walaupun Dajjal adalah Raja Konspirasi Dunia tetapi setiap perencanaannya tetap menghadapi masalah terutamanya di negaranya sendiri iaitu Israel. Masalah ini berkaitan sikap sesetengah kelompok Yahudi sendiri yang masih berdegil tidak mahu bersatu seperti 3000 ribu tahun dahulu.
Salah satu faktor untuk menyebabkan kejayaan penubuhan negara Israel ialah perlunya setiap orang Yahudi dari seluruh dunia menjalin hubungan sefahaman antara satu sama lain tanpa mengira warna kulit. Persefahaman ini cuba diwujudkan melalui program Aliyah.

Read more...

Hina Islam - 1

Read more...

Bukti 3 : Dajjal adalah Manusia

alaraf_proof1
Pendapat yang mengatakan Dajjal adalah bangsa dan sebuah konsep semakin kabur malah langsung tidak dapat diperbuat rangkaian antara satu hadith dengan ayat-ayat Al-Quran.
Berbeza dengan pandangan yang mengatakan Dajjal adalah manusia, ianya terang dan jelas malah meliputi semua rangkaian hadith dan isi Al-Quran. Dajjal adalah manusia merupakan pernyataan yang jelas dan tidak menyeleweng kerana pembuktian sering kali berlaku pada setiap kali munculnya krisis-krisis global.

Read more...

Mengapa kajian Muhammad Isa Dawud dianggap sesat?

bookstore_genre
Buku-buku karangan Muhammad Isa Dawud adalah antara yang terlaris di pasaran berbanding novel-novel cinta, internet bisnes atau genre-genre motivasi. Tetapi jika ia laris, mengapa pula kebanyakan orang khususnya golongan berpendidikan agama menganggap ia sesat.
Jawapannya mudah, buku Muhammad Isa Dawud tidak di letak pada tempat yang betul oleh pengusaha kedai buku. Itu adalah faktor utama yang amat ketara. Namun, masih ada faktor-faktor lain yang mempengaruhi tanggapan negatif tersebut.

Read more...

Orang Kanan David Rockefeller Bunuh Diri

james_rockefeller
Orang paling kanan kepada David Rockefeller di dalam firma guaman iaitu James S. McDonald ditemui mati di dalam keretanya Ahad lepas. Polis mempercayai James membunuh diri dengan menggunakan pistol.
Menurut akhbar New York Times, kejadian itu dipercayai berlaku pada hari Ahad, 13 September 2009 di Massachusetts. James ditemui mati dalam keadaan berlumuran darah yang banyak oleh orang awam di dalam keretanya.

Read more...

Dialog Abu Hanifah Tentang Ketuhanan

Imam Abu Hanifah pernah bercerita : Ada seorang ilmuwan besar, Atheis dari kalangan bangsa Rom, tapi ia orang kafir. Ulama-ulama Islam membiarkan saja, kecuali seorang, yaitu Hammad guru Abu Hanifah, oleh kerana itu dia segan bila bertemu dengannya.
Pada suatu hari, manusia berkumpul di masjid, orang kafir itu naik mimbar dan mahu mengadakan tukar fikiran dengan sesiapa saja, dia hendak menyerang ulama-ulama Islam. Di antara shaf-shaf masjid bangunlah seorang laki-laki muda, dialah Abu Hanifah dan ketika sudah berada dekat depan mimbar, dia berkata: “Inilah saya, hendak tukar fikiran dengan tuan”. Mata Abu Hanifah berusaha untuk menguasai suasana, namun dia tetap merendahkan diri kerana usia mudanya. Namun dia pun angkat berkata: “Katakan pendapat tuan!”. Ilmuwan kafir itu heran akan keberanian Abu Hanifah, lalu bertanya:

Read more...

Dalil Hukuman Rejam

Tuesday, April 19, 2011



 


Musuh-musuh Islam mengatakan hukuman rejam bagi penzina yang sudah berkahwin itu sebagai kejam dan tidak berperikemanusiaan. Sesungguhnya, hukuman rejam dengan batu sehingga mati kepada pesalah zina BUKANLAH HANYA terdapat di dalam Islam sahaja. 

Read more...

Nabi Musa Melawan Tukang Sihir Fir’aun

Menjawab tentangan Fir’aun yang menuntut bukti atas kebenarannya Musa dengan serta-merta meletakkan tongkat mukjizatnya di atas yang segera menjelma menjadi seekor ular besar yang melata ke Fir’aun. Karena ketakutan melompat lari dari singgasananya melarikan diri seraya berseru kepada Musa: ” Hai Musa demi asuhanku kepadamu selama delapan belas tahun panggillah kembali ularmu itu.” Kemudian dipeganglah ular itu oleh Musa dan kembali menjadi tongkat biasa.

Read more...

Kelebihan mandi songsang

"Mandi songsang adalah satu kaedah terapi yang amat hebat dan menghasilkan kesan yang menakjubkan kepada pengamalnya."

Apakah itu mandi songsang?

Lazimnya pada masa sekarang ramai orang akan mandi dengan menjiruskan air bermula pada bahagian kepala. Situasi ini sebenarnya akan memberikan kesan yang buruk pada kesihatan diri.

Read more...

Kisah Pendeta Yang Insaf

Ibrahim al-Khawas ialah seorang wali Allah yang terkenal keramat dan dimakbulkan segala doanya oleh Tuhan. Beliau pernah menceritakan suatu peristiwa yang pernah dialaminya. Katanya, “Menurut kebiasaanku, aku keluar menziarahi Mekah tanpa kendaraan dan kafilah. Pada suatu kali, tiba-tiba aku tersesat jalan dan kemudian aku berhadapan dengan seorang rahib Nasrani (Pendeta Kristian).”
Bila dia melihat aku dia pun berkata, “Wahai rahib Muslim, bolehkah aku bersahabat denganmu?”
Ibrahim segera menjawab, “Ya, tidaklah aku akan menghalangi kehendakmu itu.”

Read more...

BUDAK MELAYU MURTAD ???


BUDAK MELAYU MURTAD


APA ERTI ISLAM JIKALAU SALIP BERMAHARALELA DI LEHER
MEMALUKAN BANGSA DAN AGAMA

DIA MERASAKAN DIRI DIA HEBAT DAN MEGAH DENGAN SALIP DI DADA…
MEMALUKAN MAK PAK AJA

MASYAALLAH ISH...ISH..ISH..

Read more...

Kuil Yahudi disewakan untuk Solat Taraweh

pray_at_synagogue
Setelah mendengar keluhan beberapa jawatankuasa Masjid Virginia tentang ruang yang semakin tidak mencukupi untuk bulan Ramadhan, Rabbi Robert Nosanchuk telah mengemukakan cadangan kepada jemaah Masjid Virginia agar menggunakan synagogue (kuil Yahudi) sebagai masjid.
Pertambahan umat Islam di Virginia, Amerika Syarikat dan ruang masjid yang amat terhad telah mendorong Imam Masjid Virginia iaitu Syeikh Mohamed Magid dan ahli jawatankuasanya bersetuju menerima pelawaan Rabbi Robert agar dapat bersolat jemaah di bangunan Northern Virginia Hebrew Congregation.

Read more...

Tanda-tanda penyakit dalam agama

Monday, April 18, 2011

Pengalaman dan sejarah telah mengajar kita bahawa penyakit bangsa Timur ini wujud dalam pelbagai keadaan dan telah menular ke setiap sudut hayat mereka. Dalam sudut politik bangsa ini telah dijajah oleh musuhnya. Dalam masa yang sama masyarakatnya pula hidup dalam keadaan berpuak, bermusuh dan berpecah.

Dalam sudut ekonomi, amalan riba berleluasa di semua lapisan dan syarikat asing menguasai sumber kekayaan mereka. Dalam sudut pemikiran, timbul kekeliruan, kemurtadan dan amalan menolak tuhan yang boleh menggugat akidah mereka dan menghancurkan nilai-nilai baik dalam diri masyarakat mereka. Dalam sudut sosial pula, wujud budaya pergaulan bebas dan keruntuhan akhlak serta tidak mahu terikat dengan mana-mana budaya baik yang mereka warisi daripada generasi lama.

Read more...

99 Langkah Menuju Kesempurnaan Iman

01. Bersyukur apabila mendapat nikmat;

02. 
Sabar apabila mendapat kesulitan;

03. Tawakal apabila mempunyai rencana/program;

04. Ikhlas dalam segala amal perbuatan;

05. Jangan membiarkan hati larut dalam kesedihan;

06. Jangan menyesal atas sesuatu kegagalan; 

Read more...

Pemimpin yang adil sangat dikehendaki

Memakmurkan umat dunia dan akhirat
Tiada keadilan negara huru-hara
Pemimpin membela nasib rakyatnya

Pemimpin yang adil sifatnya amanah
Mampu rasa resah susah rakyat-rakyatnya
Keadilannya tanpa pilih kasih pada siapa
Kepentingan rakyat lebih utama

Didengari rintihan dari rakyat-rakyatnya
Kasih sayang terserlah di wajahnya
Sombong dan takbur tidak ada pada dirinya
Rakyat hormat bukan takut padanya

Pemimpin yang adil mengutamakan amanah
Wang rakyat dan negara tidak disalah guna
Rasuah dan kemungkaran sangat dijauhinya
Rakyat diseru mentaati Allah

Read more...

10 Fakta Cinta

1.Hasrat sering bercampur aduk dengan cinta tetapi lebih baik kamu   memfokuskan pada daya tarikan fizik terlebih dahulu kerana ia penting untuk menggambarkan cinta.

2.Cinta adalah sebuah perasaan untuk menyayangi.Jika kamu menghulurkan cinta,yakinlah bahawa ada rasa sayang yang menjadi dasar untuk menguji sedalam mana cinta itu.

3.Cinta memang senang pudar andai tidak bijak membajainya.Saat kamu ditinggalkan cinta,jangan menyalahkan diri kerana is sudah ketentuan.

4.Percayalah,cinta tidak pernah menyakitkan.Jika si dia menyakiti kamu secara fizikal & emosi,pasti ini bukanlah cinta yg sebenarnya.

Read more...

Masyarakat tidak jujur punca penyakit sosial

DARIPADA Huzaifah, katanya: "Diajarkan oleh Rasulullah SAW kepada kami dua hadis; salah satu daripadanya sudah saya lihat kenyataannya; dan sekarang saya sedang menunggu kenyataan hadis kedua. 
"Hadis pertama, bahawa amanah itu turun lalu masuk ke lubuk hati orang, kemudian turun al-Quran lalu menjadi pedomannya, demikian pula sunah Rasulullah SAW. 
"Hadis kedua, mengenai pencabutan amanah. Kata Rasulullah SAW: Seseorang tidur sekejap lalu dicabut amanah daripada hatinya dan tinggallah bekasnya seperti titik yang kecil; kemudian ia tidur pula lalu dicabut lagi sisa amanah itu dan hanya tinggal seperti bengkak kecil di telapak tangan yang timbul selepas mengerjakan sesuatu dengan memakai kapak atau sebagai bengkak di kaki kerana memijak bara, isinya hanya sedikit cairan.

Read more...

Nabi Ayub

Berkata salah seorang malaikat kepada kawan-kawannya yang lagi berkumpul berbincang-bincang tentang tingkah-laku makhluk Allah, jenis manusia di atas bumi : “Aku tidak melihat seorang manusia yang hidup di atas bumi Allah yang lebih baik dari hamba Allah Ayyub”. Ia adalah seorang mukmin sejati ahli ibadah yang tekun. Dari rezeki yang luas dan harta kekayaan yang diberikan oleh Allah kepadanya, ia menepikan sebagian untuk menolong orang-orang yang memerlukan para fakir miskin. Hari-harinya terisi penuh dengan ibadah, sujud kepada Allah dan bersyukur atas segala nikmat dan kurnia yang diberikan kepadanya.”

Read more...

Yahudi Di Kuala Lumpur

malaysia_mikvah


Adanya kubur Yahudi di Jalan Yahudi, Pulau Pinang membuktikan bahawa bangsa Yahudi ada di Malaysia sehingga sekarang khususnya di Kuala Lumpur. Walaupun minoriti, tetapi yang sedikit ini adalah beragama Judais, jika beragama lain mungkin lebih ramai.
Dalam laman web milik Andrew Harris (seorang Yahudi Australia), penulis serta juru gambar bebas, beliau telah menemuramah seorang ahli perniagaan berbangsa Yahudi yang menetap di Malaysia serta mempunyai kilang perusahaan sendiri di Kuala Lumpur.

Read more...

Coca Cola Disyaki Ada Alkohol

Laporan dari CNN, CBS dan Al-Jazeera membuktikan bahawa Coca Cola meletakkan alkohol sebagai salah satu ramuan tradisi di dalam minuman tersebut. Kementerian Pengguna juga perlu buat penyelidikan terhadap air Coca Cola ini dan umumkan di akhbar sama ada mempunyai alkohol atau tidak.

Read more...

Ulasan Buku : The Kissinger Transcripts

the_kissinger_script1
Tajuk : The Kissinger Transcripts
Susunan & Suntingan : William Burr
Penerbit : The New Press, New York, US (www.thenewpress.com)
ISBN : 1-56584-568-4
Harga : RM58.50
Buku yang diterbitkan oleh The New Press ini boleh dikatakan antara jalan pintas bagi peminat-peminat konspirasi menyelami cara agen Illuminatiseperti Dr. Henry Kissinger menjalankan tugas-tugasnya dalam memastikan dasar-dasar luar Amerika dapat dilaksanakan seperti mana kehendak mereka khususnya di negara-negara kuasa besar seperti China dan Russia.

Read more...

Serangan pirana

Read more...

Kejam sekejamnya

Kanak-kanak ini hilang ketika dalam perjalanan ke sekolah untuk menduduki UPSR.
Dan ditemui mati dengan keadaan yang sungguh....



Read more...

Ubahsuai badan yang mengerikan...

Di Jepun.

Read more...

Sape suka makan supppp kucing...

Mesti yang minat sup tu dah rase bermacam-macam jenis sup kan..

tapi mungkin korang x pernah rase sup yang ini...dipersembahkan..
sup kucing...uikkssss

Read more...

Dunia Akhir Zaman....

Dunia dah makin nak kiamat....ape la nak jadi ngan remaja sekarang.....
sanggup ketepikan segalanya demi kenikmatan dunia yang sementara.X engat ke kat makbapak dyorang???...

Read more...

BUDAK MELAYU MURTAD ???


BUDAK MELAYU MURTAD


APA ERTI ISLAM JIKALAU SALIP BERMAHARALELA DI LEHER
MEMALUKAN BANGSA DAN AGAMA

DIA MERASAKAN DIRI DIA HEBAT DAN MEGAH DENGAN SALIP DI DADA…
MEMALUKAN MAK PAK AJA

MASYAALLAH ISH...ISH..ISH..

Read more...

Akibat tinggal dengan penagih..


Read more...

Islam Mengangkat Darjat Wanita

Saturday, April 16, 2011

Mengutamakan ibu ke atas bapa.
Seorang lelaki datang kepada Rasulullah s.a.w. lalu berkata, “Wahai Rasulullah, siapakah orang yang paling berhak untuk aku hormati?”

Baginda menjawab, “Ibumu!”

Lelaki itu terus bertanya, “Kemudian siapa?” Nabi s.a.w. menjawab, “Ibumu!” Lelaki itu bertanya lagi, “Kemudian siapa?” Nabi s.a.w. menjawab, “Ibumu!” Sekali lagi lelaki itu bertanya, “Kemudian siapa?” Nabi s.a.w. menjawab, “Bapamu!” (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Read more...

21 Pedoman Buat Wanita

Terima Lelaki agar Dia Menerima Anda 

Mungkin tiada perkataan yang lebih sesuai untuk menyatakan ini selain dari 'Terimalah lelaki sebagai sediakala". Terima dia sebagai lelaki. Yang penting untuk anda mengetahui ialah mengenai lelaki, bukan mengubah lelaki. Jika anda mahu mengubah personaliti lelaki yang menjadi kekasih anda atau suami anda, dia mungkin akan menjadi insan yang lain, yang mungkin tidak anda sukai, dan tidak menyukai anda. 

Read more...

Perbezaan ayat Makkiyyah dengan ayat Madaniyyah

•  Ayat Makkiyyah pada umumnya pendek, sedangkan ayat Madaniyyah panjang. Ayat Madaniyyah berjumlah 1,456 dan ayat Makkiyyah 4,780 ayat.

•  Dalam ayat Madaniyyah ada perkataan "Ya ayyuhalladzi na aamanu" dan sedikit sekali perkataan ‘Yaa ayyuhannaas’, sedangkan dalam ayat ayat Makkiyyah adalah sebaliknya.

Read more...

18sg!!!!!!!!AKIBAT tidak memakai tali pinggang keselamatan


Read more...

'Uniknya' Malaysia


Read more...

50 tahun usia untuk apa?

1 hari 24 jam

Satu TAHUN ?
12 Bulan
52 Minggu
365 Hari
8760 Jam
525600 Minit
31536000 Detik

Read more...

Wanita dan rahsianya

Salah satu kegemaran orang perempuan ialah salin resepi, fotostat resepi dan hafal resepi. Dan salah satu ketidakgemaran orang perempuan ialah masak ikut resepi!
________________________________________
Menurut satu kajian; kebanyakan wanita kan berkata, tengok anak orang teringat anak kita. Dan menurut satu kajian lagi; kebanyakan lelaki akan berkata, tengok bini orang terlupa bini kita!
________________________________________
Selangkah lelaki sama dengan tiga langkah orang perempuan bila berjalan tapi tiga langkah orang lelaki akan menjadi satu langkah orang perempua bila dia orang nampak ada jualan besar-besaran!
________________________________________
Wanita memang pemurah… sebab itu diaorang bermurah hati tabur duit kat shopping complex tiap-tiap minggu!

Read more...

Kesian anak ni..


Read more...

KACANG SOYA MENGALIH KITA DARI PEMAKANAN SUNNAH


Nabi SAW mengamalkan pemakanan sunnah seperti kurma, kismis dll. Tetapi kita telah dipalingkan daripada pemakanan sunnah oleh golongan tertentu sehingga yg baik tidak diambil, sebaliknya kita disogokkan oleh musuh Islam dengan matlamat untuk melariskan barangan mereka.

Kita selalu digambar-gemburkan dengan kandungan dan kebaikan soya yang mengandungi nutrien penting dan protein, tapi kali ni saya nak kongsi sebaliknya.

Read more...

Yahudi Orthodoks Dan HDTV

Yahudi Ultra-Orthodoks di Israel amat bersungguh-sungguh dalam menghalang komuniti mereka dari terpengaruh dengan sebarang elemen yang boleh menyebabkan gejala sosial.
Berikut ialah kempen iklan yang dikeluarkan oleh pertubuhan Hassedic diIsrael untuk mengelakkan komuniti mereka dari melanggan channel HD yang dikeluarkan oleh syarikat YES.

Read more...
©2009 .:: Makalah Ilmu ::.. Hakcipta Ada Yang Terpelihara.
Diterbitkan Oleh : Amirul Amin. | Pengurusan Oleh : Malaysia Terjah. | Pautan Luaran Oleh : Afiqah Network Link.
PENAFIAN : Ini adalah laman Web ATAU Blog sokongan untuk tujuan PROMOSI ATAU SUMBANGAN sahaja.
Tiada kaitan dengan : Laman Web ATAU Blog Syarikat ATAU Agensi ATAU Individu ATAU Organisasi yang disertai.
Tiada mana-mana bahagian portal ini boleh diubah, disalin, diedar, dihantar semula, disiarkan, dipamerkan, diterbitkan, dilesenkan, dipindah, dijual atau diuruskan
bagi tujuan komersil dalam apa bentuk sekalipun tanpa mendapat kebenaran secara bertulis yang jelas terlebih dahulu daripada
Malaysia Terjah.