Followers

50 Tips Memikat Lelaki

Tuesday, May 31, 2011


Tips ini khas untuk wanita yang ingin mengetahui cara-cara bagaimana untuk pikat lelaki.  Tetapi ianya tips untuk yang belum berpasangan. Yang sudah berpasangan tu, janganlah cuba memikat orang lain kerana akan hancur leburlah hati pasangan anda itu andai dia tahu anda membuat dirinya sedemikian. Ok? Semoga berjaya!

Read more...

Tips Memikat Hati Wanita

Kadangkala orang lelaki beranggapan terlalu mudah untuk mendapatkan hati seorang wanita, namun tidak semua. Setiap manusia mempunyai hati dan naluri yang berbeza yang mempengaruhi sikapnya. Di sebalik kelembutan seseorang wamita itu terselit juga keegoaannya yang jarang mereka tonjolkan. Oleh itu kaum adam belajarlah cara untu menambat hati wanita yang anda sayangi.

Read more...

Dara – Bukan Ukuran Kesucian Gadis

Bagi lelaki yang bujang di luar sana, pasti mereka inginkan gadis yang masih darah untuk menjadi teman hidup mereka. Walaupun mereka bukanlah sebaik mana tetapi sentiasa mengharapkan pasangan mereka yang terbaik dalam dunia ini. Tidak salah jika memilih begini namun dara sebenarnya bukan ukuran sebenar kesucian seorang gadis.

Read more...

Kenapa perempuan masih lagi single ??

"Kenapa perempuan masih lagi single even umur dah meningkat?". Jadi, di bawah ini saya serta lan artikel diambil dari satu website dan tidak sesekali bermaksud ingin membuat seseorang terasa hati dan sebagainya. 

Paras rupa - Memang tidak dinafikan paras rupa memang perkara yang penting. Kebanyakkan lelaki akan melihat paras rupa terlebih dahulu. Sekiranya perempuan itu mempunyai paras rupa yang menawan dan menarik, takkan tiada lelaki yang terpikatkan? Jangan sesekali anda merasakan anda tidak cantik, semua orang cantik. Semua orang ada kelebihan dan kekurangan dia. Ingat, setiap kita adalah unik!

Read more...

Tanda-tanda Lelaki Merajuk

a) Diam Seribu Bahasa
b) Buat Tak Tahu
c) Menolak Untuk Makan Bersama
d) Masam Muka
e) Baca Surat Khabar
f) Menonton Televisyen Hingga Lewat Malam
g) Keluar Rumah Tanpa Beritahu
h) Matikan Telefon Bimbit
i) Hisap rokok

Read more...

10 Sebab Kenapa Lelaki Membujang?

1. Memang tidak ada nafsu tehadap perempuan.

2. Ada pengalaman pahit dalam bercinta. Mungkin ditinggalkan kekasih sehingga wujud perasaan tidak mempercayai perempuan lagi.

3. Dilahirkan dalam keluarga yang porak poranda atau pernah melihat kekejaman ayah tehadap ibunya.

Read more...

10 Bahasa Tubuh Lelaki itu Tak Minat Anda

Wanita kerap tertanya adakah jejaka depan korang memang minat korang atau x, so tgk daripada bahasa tubuh lelaki tu.

1. Dia bersandar jauh daripada anda, baik dlm posisi duduk atau berdiri

2. Dia gelisah sambil menggoyangkan badan, goncang kaki atau mengetuk jari

3. Dia mundur apabila korang dkt dekat dgn dia

Read more...

"perkara2 yang perempuan tak sempat nak beritahu lelaki"

Posted ImageRENUNG2KAN..!!

1.Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidakmenitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.Posted Image

2. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang palingdia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu>putus di tengah jalan).Posted Image

Read more...

Isteri berleter 6 hari setahun

Satu kajian terbaru mendapati isteri tidak merasa bersalah berleter terhadap suami mereka manakala si suami secara rahsia merasakan bahawa mereka sentiasa betul.

Golongan isteri juga dianggarkan menghabiskan kira-kira 7,920 minit setahun untuk berleter kepada suaminya mengenai rutin rumah tangga, tabiat minum dan kesihatan mereka. Ia bersamaan dengan dua jam setengah setiap minggu atau keseluruhan 11 jam sebulan atau hampir enam hari setahun.

Read more...

Malaysia Perlukan Kementerian Pembangunan Lelaki

Dalam kajian pada tahun 2007, Jakim mendapati 32.2 peratus perkahwinan untuk tempoh lima tahun pertama mengalami perceraian. Bagi tempoh enam hingga sepuluh tahun pula mendapati 27.7 peratus bercerai. Ini bererti tempoh sepuluh tahun pertama merupakan tahun yang paling kritikal kerana 59.9 peratus pasangan berakhir dengan penceraian.

Read more...

PETUA RUMAHTANGGA/PERKAHWINAN

1. Sering melakukan kegiatan bersama-sama seperti makan bersama,keluar berjalan berdua-duaan, beriadah dan mandi bersama.

2. Galakkan isteri tidur di atas lengan suami. Isteri yang penyayang akan berada di belakang bahu sebelah kanan 
suami ketika berjalan.

Read more...

TIPS BERKENAAN ANAK-ANAK

1. Sewaktu anak nak tidur atau tidur-tidur ayam, cakap kat die sepenuh hati dan sejujurnya yang kita sayang kat dia, dia budak baik, dia anak soleh, dia budak kuat, tak sakit, dia budak pandai dsb. Sbb during tidur-tidur ayam ni otak kanan sedang bekerja, otak kiri dah tidur dah, tapi kena buat seikhlas hati...kalau tengah marah ..tak jadi. 

Read more...

Upgrade boyfriend 5.0 to husband 1.0 - pentium8 version

Monday, May 30, 2011

Dear IT Support,

Last year I upgraded from Boyfriend 5.0 to Husband 1.0 and noticed a slow down in the overall performance, particularly in the flower and jewellery applications that had operated flawlessly under Boyfriend 5.0.

Read more...

Hukum Menjilat Kemaluan Isteri

Allah s.w.t menciptakan tubuh manusia dengan fungsi masing-masing. Justeru Islam melarang dari mendatangi isteri dari ‘duburnya’ dan juga semasa haid atau nifas, kesemua pengharaman ini mempunyai dalil dan nas yang khusus. Namun isu ‘oral seks’ tidak mempunyai dalil khusus yang melarang, ini menyebabkan berlakunya perbezaan pendapat di kalangan ulama Islam.
Ulama sepakat bahawa jika sekadar menyentuh atau menggosok kemaluan suami dan isteri tanpa ‘oral seks’, adalah dibenarkan menurut para ulama Islam kerana ia tergolong dalam bentuk aktiviti menaikkan syahwat antara suami isteri yang diharuskan.

Read more...

Fakta Percintaan



Storge (Kawan Karib)
Berasal daripada perkataan Greek yang bermaksud ketenangan dan cinta yang penuh dengan kasih sayang. Cinta itu timbul dan berkembang secara perlahan-lahan daripada perhubungan karib yang lama. Selalunya, pasangan Storge mempunyai minat dan keinginan yang sama.

Read more...

Fakta Mengapa Wanita Lebih Cepat Tua Dari Lelaki

Wanita rajin memakai pelembab untuk menahan kulit keriput terlalu awal. Tapi kulit wanita masih juga lebih cepat terlihat tua berbanding lelaki padahal lelaki jarang memakai pelembab.
Sebelumnya penyelidik sudah menduga hal ini sejak lama, namun kajian ini menunjukkan bukti yang lebih saintifik. Dalam Aesthetic Surgery Journal, Dr Foad nahai, seorang ahli bedah di Atlanta mengatakan bahawa kulit lelaki tidak bertambah tua secepat kulit wanita.

Read more...

Niat Bertaubat, Khamar Berubah Menjadi Madu

Pada suatu hari, Umar Al-Khatab sedang berjalan-jalan di lorong-lorong dalam kota Madinah. Diujung simpang jalan beliau bertemu dengan pemuda yang membawa kendi. Pemuda itu menyembunyikan kendi itu di dalam kain sarung yang diselimutkan di belakangnya. Timbul prasangka di hati Umar Al-Khatab apabila terlihat keadaan itu, lantas bertanya, “Apa yang engkau bawa itu?” Kerana panik sebab takut dimarahi Umar yang terkenal dengan ketegasan, pemuda itu menjawab dengan terketar-ketar yaitu benda yang dibawanya ialah madu. Walaupun benda itu ialah khamar.

Read more...

Inilah Katak Terbesar Di Dunia

Read more...

Panduan mengenal gadis tiada DARA!

Walaupun tajuk entri ini nampakm“ganas” namun bacalah..saya tidak mempunyai niat apa-apa. Anggaplah satu perkongsian ilmu dan pandanglah dari aspek positif..Satu kupasan yang mendalam!
Sesungguhnya ALLAH memelhara wanita suci itu dengan tubuh yang indah untuk dipersembahkan pada yang selayaknya iaitu suaminya!

Read more...

10 Kejadian Aneh Yang Menimpa Manusia Mengejutkan Dunia

Ini adalah kejadian aneh yang menimpa manusia-manusia di Asia.  Perkaran ini menggemparkan kerana mendapat liputan luas dari media massa internasional. Meskipun sebenarnya bukan hanya 10 ini sahaja yang aneh, tapi Asia memiliki banyak lagi kejadian aneh, baik mengenai  alam atau pun manusia,  hanya tidak diperkatakan secara meluas. Berikut 10 kes  manusia aneh di Asia.
1.      The Horny Grandma [CHINA]
Granny Zhao – nama panggilannya dulu – adalah seorang wanita tua dari Zhanjiang yang menjadi terkenal karena tumbuh ‘tanduk’ di dahinya. Menurut keluarganya, tanduk itu muncul sekitar 3 tahun yang lalu, sebelumnya dalah tahi lalat kecil biasa, namun entah kenapa lalu berubah menjadi ganas dan terus membesar. Awalnya dibiarkan, namun tumbuh menjadi tidak terkendali bahkan kini menjadi sangat menggangu pandangannya. “Saya menjadi tidak nyaman karena telah menghalangi pandangan saya,” kata nenek Zhao.

Read more...

Rahsia Mengenal Kegadisan

Sebenarnya, melalui tapak tangan kita boleh membuat penelitian berbagai aspek tentang perangai atau sikap seseorang itu sama ada lelaki atau perempuan. Melalui tapak tangan juga kita boleh merenung masa lampaunya dan apakah yang tersirat dihatinya. Sentuhan ini disebut sentuhan antara hati ke hati.

Read more...

Lembu Terkecil Di dunia


GAMBAR yang disiarkan Guinness World Records menunjukkan lembu
terkecil dunia, Swallow (kanan) bersama dengan seekor lembu jantan.
Seekor lembu kerdil yang meminati muzik kontemporari dinamakan sebagai lembu terkecil di dunia oleh Guinness World Records, lapor sebuah akhbar semalam.

Read more...

Haiwan Mirip Lembu Bertanduk Dua Ditemui


GAMBAR menunjukkan haiwan mirip lembu tetapi mempunyai dua tanduk di kepala yang ditangkap di wilayah Bolikhamxay, Laos pada Ogos lalu.
Seekor haiwan mirip lembu yang mempunyai dua tanduk di bahagian kepala telah dilihat buat pertama kali dalam tempoh lebih sedekad selepas ia ditangkap oleh penduduk kampung di wilayah Bolikhamxay, Laos, lapor sebuah akhbar semalam.

Read more...

Populasi Ummat Muhammad Beragama Islam


Tahukan anda bahawa terdapat 1.8 Billion Orang Islam di dunia ini. Ramai kan?. Sebuah penyelidikan telah dilakukan oleh Pew Research Centre's Forum on Religion and Public Life. Dari penyelidikan 3 tahun ini mereka menganggarkan bahawa terdapat 1.8 billion umat islam di dunia ini. Dari penyelidikan ini mereka menyatakan banyak orang Islam yang bukan Arab dari yang Arab. Berikut beberapa lagi maklumat kajian tersebut

Read more...

10 Serangga Kelihatan Seperti Alien


Read more...

Masjid Bergerak Sejauh 4000 Km

Sebuah masjid kecil bergerak tiba di kawasan Artik untuk memenuhi keperluan penduduk Islam yang semakin ramai di bahagian paling utara Kanada selepas diangkut sejauh 4,000 kilometer mengikut jalan darat dan sungai.

Read more...

Aneh, Anjing Melahirkan Bayi !!!

Proses tranfomasi rupa terjadi pada bayi anjing dibawah ini, entah di sebab oleh apa. Tapi  mungkin si anjing yang sebelumnya telah ‘disetubuhi’ oleh manusia, dan sperma manusia tadi kemudian bercampur dengan sel telur si anjing betina itu. Dalam dunia psikologi, memang diketahui ada orang yang punya kelainan sexual, kesukaannya menyetubuhi binatang.

Read more...

Keajaiban Nombor Di Dalam Al-Quran

Ajaib tetapi benar! Lihatlah sebahagian daripada hasil kajian seorang cendekiawan Islam terhadap kandungan Al-Quran. Didapati banyak perkara telah disentuh dan telah dibuat kajian oleh manusia seperti nombor, astronomi, angkasa lepas, perubatan, geologi, kejuruteraan, minda dan sebagainya.Bilangan tentang perkara yang disebutkan di dalam Al-Quran:

Read more...

Kemalangan Terkeluar Otak

Read more...

Ngeri….Di Bunuh Kejam

Read more...

Cara Pasang Anting Anting Dimata (8 Gambar)

Read more...

25 sebab suami ‘mental’ !!!!

1. Memperkecil suami dihadapan orang lain antara sedar dan tidak walaupun ianya benar ie. “Hubby I tu kan kan ..memancing ikan pun dia tak tau.. bla bla bla”

2. Menganggu suami dengan menelefon dia terlampau selalu sangat dan selalu dimasa yang salah. ie. “Hello abang ada meeting ker tu, sorry la cuma nak cakap..malam nih kita goreng taugeh dan tauhu cicah sos toamto jer..ok tak”

Read more...

Tips Lupakan Si Dia

Biasa la bila bercinta semuanya indah… Memang tak dapat lupakan si Dia. Makan ingatkan si Dia, tidur ingatkan si Dia, mandi ingatkan si Dia… Boleh kata dalam apa jua hal pun memang teringatkan si Dia la.
Tapi masalahnya bila dah putus cinta pun masih ingatkan si Dia. Susah nih… Jadi di sini ada sedikit tips kepada sesiapa yang ingin lupakan si Dia kamu.

Read more...

Betul Ker...?!!!!

Sebelum Tido:
6 minggu: selamat tido sayaaang, mimpi indah2 ya, mmmuach.
6 bulan: tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun : Sana sikit lah... tido kalau tak mengepit tak bole ker???!

Pakai Toilet:
6 minggu: tak apa, u  masuk ler dulu, i tak kisaaahhhh
6 bulan: masih lama lagi ke nih?
6 tahun: brug! brug! brug! (suara pintu digegar), kalau nak bertapa pi lah
gunung ledang sana!!

Read more...

Aku Kayaaaaaaaaa ( Ingatlah Sekeliling )

Saturday, May 28, 2011




Kalau memberi sama urang2 miskin, janda,anak yatim,mualap dan untuk kebajikan .. bukan lah punya barat tangan2 urang2 kaya di dunia ini... Kalau ringan pun meningok dulu siapa yg datang, siapa yg kasi resmi supaya dapat tapukan, dapat tampat duduk depan, dapat masuk surat kabar.

Read more...

Manusia Jahat dan Kejam



kalau pun ada dosa ... bukan macam ini cara yang Allah bagi tau.

Read more...

Manchester United Is My Religion And Liga Champions Is My Mosque

Pertandingan Bola sepak antara Barcelona melawan Manchester United (MU) tinggal menunggu hitungan jam. Dua pasukan besar ini akan mempertaruhkan gengsinya demi memperebutkan tahta juara Liga Champions Eropah, Sabtu besok, 28/05/2011 di Stadium Wembley, Inggeris.
Sebahagian besar mata pencinta bolasepak tanah air pun siap bergadang untuk memastikan siapa yang keluar sebagai pemenang. Tak peduli bedug subuh, tak peduli azan berkumandang. Semua saya prediksikan akan memenuhi kafe-kafe atau pos-pos hansip dimana paparan TV akan full menanyangkan aksi gocek Lionel Messi sampai goyang Mexico Chicharitho. Ya walaupun itu sama sekali tidak berkaitan dengan nasib bangsa Indonesia, bahkan nasib mereka sendiri. 

Read more...

Beriman kepada Hari Akhir


Beriman kepada Hari Akhir artinya meyakini dengan teguh apa yang diberitakan oleh Allah dalam kitabNya dan apa yang disampaikan oleh Rasulullah saw dalam haditsnya terkait dengan peristiwa yang terjadi sesudah mati, mulai fitnah kubur, azab dan nikmat kubur dan seterusnya sampai surga dan neraka.

Beriman kepada Hari Akhir adalah rukun iman yang kelima dari enam rukun iman. Di dalam al-Qur`an dan di dalam hadits beriman kepada Hari Akhir sering digandengkan dengan beriman kepada Allah karena orang yang tidak beriman kepada Hari Akhir tidak mungkin beriman kepada Allah, orang yang tidak beriman kepada Hari Akhir tidak akan beramal, orang beramal karena ada harapan kemuliaan di Hari Akhir dan ada ketakutan terhadap azab di Hari akhir, jika dia tidak beriman kepadanya maka dia seperti orang-orang yang disebutkan oleh Allah dan firmanNya,

Read more...

(Gambar) Kaedah Khatan Anak Perempuan

Friday, May 27, 2011

Berkhatan dikalangan lelaki tidak asing lagi bagi masyarakat kita bila umur lelaki itu menjangkau 7 tahun..

Sebaliknya bagi khatan bagi perempuan pulak lain pulak..Sejak lahir terus di khatankandan sudah mengikut tradisi orang melayu khatan bayi perempuan setelah melahir bayi perempuan itu..

Read more...

(Gambar) Tragedi Perang Saudara di Kalimantan Tengah Tahun 2001

Rusuhan etnik ini berlaku antara puak Madura dan puak Dayak..Peristiwa ini berlaku sekitar Februari 2001 ini mengakibatkan kerajaan mengistiharkan darurat di Kalimantan Tengah..

Berikutan rusuhan etnik itu sebanyak 383 rakyat terkorban manakala 38 lagi cedera..
selain itu,793 buah rumah kediaman hangus terbakar dan selebihnya 48 buah lagi rosak kerana dirosakan ketika perang saudara tersebut..

Read more...

Kemalangan Lori Dan Kereta

18/10/2010 – Lima orang mati dalam kemalangan yang melibatkan 3 kenderaan pada pagi Isnin di BR-116, pintu masuk ke bandar Bahia Lamarao (150 km dari Salvador).

Saksi mengatakan bahawa kereta itu masuk di bawah lori dan berguling-guling sehingga ada mangsa yang putus dua. Ketika itu beliau masih hidup dan terus dibawa ke hospital Feira de Santana. Manakala pemandu lori hanya cedera ringan luka-luka biasa.

Read more...

Secret Recipe Ada DNA Babi..


Kek dan Roti pula, lepas ini apa lagi dapat tahu... Kadang-kadang aku memang semacam tak paham, rasanya dah hampir semua makanan kat Malaysia ini dah tak selamat dah! kata jer Malaysia ini negara islam? tapi persekitaran? kedai-kedai makan pun banyak yang was-was! Sikit-sikit buat makanan mesti nak masuk inzim babi ker? DNA babi ker! macam wajib letak pulak dah! 

Read more...

Tanda-Tanda Hari Kiamat


Tanda-tanda kiamat adalah alamat kiamat yang menunjukkan akan terjadinya kiamat tersebut. Dan tanda-tanda kiamat ada dua: tanda-tanda kiamat besar dan tanda-tanda kiamat kecil.

Tanda kiamat kecil adalah tanda yang datang sebelum kiamat dengan waktu yang relatif lama, dan kejadiannya biasa, seperti dicabutnya ilmu, dominannya kebodohan, minum khamr, berlomba-lomba dalam membangun, dan lain-lain. Terkadang sebagiannya muncul menyertai tanda kiamat besar atau bahkan sesudahnya.

Read more...

Binatang yang dijadikan perisik tentera

8 Binatang Yang Pernah Melakukan Tugas James Bond
Seekor burung pemakan bangkai baru-baru ini "ditangkap" di Arab Saudi, dituduh sebagai perisik untuk agen asing Mossad Israel inteligen. Meskipun mungkin nampak seperti kejadian biasa, burung nasar ini hanyalah salah satu dari banyak binatang yang telah dituduh sebagai perisik.
Dari serangga sehingga ke tupai, binatang telah dituduh berbagai bentuk penyamar selama bertahun-tahun. Seiring perkembangan teknologi, nampaknya kecenderungan ini akan terus meningkat.

Read more...

Besi Tembus Badan

Tidak banyak info dan gambar tentang ini. Apa yang ada, beliau ini jatuh dari bumbung rumahnya dan tercucuk sebuah pagar besi yang dah lama terbiar dan sudah rosak dah pun. Tapi beliau masih hidup dan paling malangnya beliau pakai kerusi roda seumur hidup. Di sebabkan buah pinggang nya dan organ yang terdekat pinggang kanan nya telah rosak. Kemungkinan kaki beliau lumpuh (urat putus).
tembus%2Bbatang%2Bbesi Besi Tembus Badan

Read more...

Anda tidur berdengkur, baca 10 fakta tentang berdengkur

Apakah anda salah seorang yang suka berdengkur?? atau anda mempunyai pasangan atau keluarga yang suka berdengkur??


1. Satu dari lima penduduk dunia berdengkur. -Dianggarkan lebih dari satu milion orang di seluruh dunia berdengkur semasa tidur kerana pelbagai sebab.


2. Lelaki lebih banyak berdengkur. - Lebih banyak lelaki yang berdengkur dibandingkan wanita, perbandingannya adalah 80% laki-laki dan 20% perempuan.

Read more...

Hari Kiamat


Hari Kiamat merupakan hari yang digambarkan sebagai musnahnya seluruh alam dan bumi dan kebangkitan semula. Kiamat berasal dari perkataan bahasa Arab iaitu قيام yang bermaksud bangkit atau bangun. Ia merupakan satu kepercayaan dalam agama Ibrahim, termasuk Yahudi, Kristian dan Islam.

Nama-nama hari kiamat dalam Islam. Nama-nama tersebut disebut dalam al-Quran:

Read more...

Isteri Khalifah Uthman bin Affan:Nailah Al-Farafisyah

Thursday, May 26, 2011

Dia seorang wanita yang cantik dan baik akhlaknya, isteri Khalifah Uthman bin Affan, Nailah Al-Farafisyah. Seorang isteri yang ikhlas, setia dan taat pada suami. Meskipun Nailah bukannya dari golongan wanita Quraisy malah mempunyai ayah yang menganut agama nasrani, namun dia tetap menonjol dari kalangan muslimah ketika itu kerana kelebihan kecantikkan, kebijaksanaan, kefasihan lidah serta kematangan fikirannya.
isteri

Read more...

10 golongan perempuan masuk neraka !!

Wednesday, May 25, 2011

1)              Perempuan yang digantung dengan rambutnya dan mendidih otak kepalanya kerana membuka aurat . (Ramai yang keliru atau tak tahu mengenai pemakaian yang betul mengenai tutupan aurat dengan tudung .Adapun pemakaian itu wajiblah menutup sebagaimana didalam sembahyang ya`ni sehingga dagu bukan bawah dagu sebagaimana ramai kaum hawa memakainya .) Mengenai kewajiban memakai purdah,  insyaallah kita akan bincang pada babnya .

Read more...

Siksa orang yang meninggalkan sembahyang


1)        Siksaan Di Dunia
  1.       Allah taala mengurangkan berkat umurnya .Dengan makna selama hidupnya sentiasa ia merasa duka cita , malang dan seumpamanya.
  2.      Allah taala tidak mempermudahkan rezekinya di dunia .Dengan makna sentiasa merasa tak cukup dengan apa yang ada.

Read more...

Adat kawin dengan Janda

Monday, May 23, 2011

Read more...

Adab jimak wasiat Nabi saw pada Ali ra



Read more...

Amalan Sebelum Tidur

Saturday, May 21, 2011

Tafsir Haqqi;
Rasulullah berpesan kepada Aisyah ra : Ya Aisyah jangan engkau tidur sebelum melakukan empat perkara, iaitu :

1. Sebelum khatam Al Qur'an.
2. Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat di hari akhir.
3. Sebelum para muslim meredhai kamu.
4. Sebelum kau laksanakan haji dan umrah....

"Bertanya Aisyah : "Ya Rasulullah.... Bagaimana aku dapat melaksanakan empat perkara seketika?
"Rasul tersenyum dan bersabda : "Jika engkau tidur bacalah :

Read more...

Cabaran Sebagai Seorang Muslimah

Wednesday, May 18, 2011

 
Siapa kata jadi perempuan tu senang?
nak kena tutup sana, tutup sini
tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising
perempuan, stoking pon kena pakai
cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari
komfem x tahan bertutup semua
tapi, perempuan cool jek
tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan?

Read more...

100 Tokoh Berpengaruh Dunia (Michael H. Hart)

Tuesday, May 17, 2011


The 100 merupakan buku karya Michael H. Hart yang diterbitkan pada tahun 1978. Buku ini memuat 100 tokoh yang ia rasa memiliki pengaruh terkuat dalam sejarah manusia. Bukunya secara hangat diperdebatkan, konsep bukunya secara luas ditiru. Penting untuk dicatat bahwa Dr. Hart tidak memasukkan orang terbesar. Kriterianya ialah yang berpengaruh.

Read more...

Makanan Berzat Bentuk Umat Pintar

Ajaran Islam amat menitikberatkan persoalan makanan yang halal lagi bersih. Halal sumber dan bersih ain serta zat sesuatu makanan itu memberi kesan yang mendalam kepada umat Islam terhadap tubuh badan, jiwa, emosi, dan akal. Antara kesan yang paling ketara ialah kejernihan akal fikiran yang mampu mengungkap dan menyelesaikan permasalahan umat dan dunia.

Read more...
©2009 .:: Makalah Ilmu ::.. Hakcipta Ada Yang Terpelihara.
Diterbitkan Oleh : Amirul Amin. | Pengurusan Oleh : Malaysia Terjah. | Pautan Luaran Oleh : Afiqah Network Link.
PENAFIAN : Ini adalah laman Web ATAU Blog sokongan untuk tujuan PROMOSI ATAU SUMBANGAN sahaja.
Tiada kaitan dengan : Laman Web ATAU Blog Syarikat ATAU Agensi ATAU Individu ATAU Organisasi yang disertai.
Tiada mana-mana bahagian portal ini boleh diubah, disalin, diedar, dihantar semula, disiarkan, dipamerkan, diterbitkan, dilesenkan, dipindah, dijual atau diuruskan
bagi tujuan komersil dalam apa bentuk sekalipun tanpa mendapat kebenaran secara bertulis yang jelas terlebih dahulu daripada
Malaysia Terjah.