Followers

(Gambar) Masjid yang jarang ditemui di dunia....

Saturday, April 9, 2011


Bentuknya sederhana benar, namun jemaah sudah berdatangan dari penjuru desa sebelum waktu solat masuk

Mungkin kita tak percaya jika tidak melihat faktanya. Seorang yang tidak kaya, bahkan tergolong miskin, namun mampu membangun sebuah Masjid di Turki. Nama masjidnya pun paling aneh di dunia, iaitu “Shanke Yadem†(Anggap Saja Sudah Makan). Sangat aneh bukan? Di sebalik masjid yang namanya paling aneh tersebut ada cerita yang sangat menarik dan mengandungi pelajaran yang sangat berharga bagi kita.

Read more...

(Gambar) Perempuan Melayu Suka Pegang Anjing

(Gambar) Perempuan Melayu Suka Pegang Anjing

Bertudung kemas dah ok tapi lengan pendek dan nampak aurat kat lengan..

Yang lagi menjijikkan sekali bila pakai tudung sambil pegang anjing macam binatang perliharaannya..

Macam na kalau anjing tu dalam keadaan basah ?kan dah kena samak…

Dah bosan bela kucing sampai kena bela Anjing kot....


Read more...

(Gambar) Kartun Barat Hina Islam...

Negara barat semakin menjadi-jadi mempermainkan agamaIslam..Ini salah satu rakaman kartun yang menunjukkan hero kartun seperti batman,superman dan lain-lain sedang bersolat bersama imam...

Read more...

Bagaimana Romantiknya Tun Mahathir dengan Isterinya

Walaupun mantan Perdana Menteri sudah lanjut usia namun kemesraan antara kedua-dua pasangan hidup sebagai suami isteri masih romantik dan tidak pernah pudar..

Semoga hubungan beliau dengan pasangannya kekal bahagia hingga ke akhir hayat..

Read more...

Lihat kematian Kita

Lihat kematian Kita


Inilah kita bernama manusia.. akhir kehidupan kita pastiii MATI
cara kematian inda sama tapi mati, urang kaya, urang miskin, ada pangkat, cantik yg kita banga2 kan ... sumbung, kedekut dan macam2 sikap lagi.

Read more...

(Gambar) Masjid yang jarang ditemui di dunia....



Bentuknya sederhana benar, namun jemaah sudah berdatangan dari penjuru desa sebelum waktu solat masuk

Mungkin kita tak percaya jika tidak melihat faktanya. Seorang yang tidak kaya, bahkan tergolong miskin, namun mampu membangun sebuah Masjid di Turki. Nama masjidnya pun paling aneh di dunia, iaitu “Shanke Yadem†(Anggap Saja Sudah Makan). Sangat aneh bukan? Di sebalik masjid yang namanya paling aneh tersebut ada cerita yang sangat menarik dan mengandungi pelajaran yang sangat berharga bagi kita.

Read more...

Remaja Kita Berpakaian Sekarang ... Nauzubillah..

Read more...

(Gambar) Kejam!!!...Wanita Mengandung Mati di Bunuh..

Bagi yang ada lemah jantung atau lemah semangat tidak di galakkan untuk melihat gambar di bawah ini...sumber dimana kejadian ini terjadi pun tidak dapat dipastikan...


Read more...

(Gambar) Akibat Suka Block Kereta Orang


Kalau di bandar atau di tempat keje yang tempat parkingnya kurang mesti biasa dengan kes-kes kereta block depan…

Sebab tak ada parking suka2 hati je block dah la tu block depan kereta orang bukannya nak letak catatan no telefon ka apa kat kereta …

Read more...

(Gambar) Perempuan Melayu Tindik Lidah

Tak sakit ke tindik lidah...Ini lah puncanya terlalu agungkan budaya barat..

Budaya melayu dipinggirkan harapkan berbaju kurung je nampak kemelayuannya...Kat lidahnya TIDAK...


Read more...

(Gambar) Pelajar Buat Maksiat di Cyber Cafe

Kemudahan internet seperti cyber cafe memang baik jika digunakan untuk mencari maklumat dan membuat assignment untuk remaja sekolah..

Tapi kerana terpengaruh dengan perkara negatif dari internet ini lah terjadinya..

Bermain internet sambil sex dengan pasangannya...


Read more...

Islam KU Dihina....


Bikin sakit jantung malihat gambar ini .. nampaknya islam terus saja d bantai oleh kapir sampai hari hari kiamat. pangajaran yang kita dapat sabagai urang2 islam adalah .. jangan lagi tidurrr di katil tabal kita wajip bangun untuk membutulkan tanggapan ini. . bukan kah kita balajar bahawa islam ini sebuah agama keslamatan ?

Read more...

LELAKI INI HIDUP DENGAN SETENGAH KEPALANYA


Hind menderita cedera kepala berat, termasuk patah tulang tengkorak yang ekstensif, kerusakan rahang, saraf optik putus yang membuat buta salah satu matanya dan kerusakan otak yang tidak dapat diperbaiki. Dia juga menderita kerusakan ginjal dan menderita tuli satu telinga setelah kecelakaan Februari 2008 itu.

Ahli bedah melakukan tiga operasi yang kompleks dan enam bulan setelah kejadian itu menggunakan pelat titanium untuk mengganti sebagian besar tengkorak yang hancur. Bagian-bagian dari otaknya begitu rusak sehingga harus disingkirkan.

Dalam Pengadilan Carlisle Crown, hakim menghukum supervisornya, Eric Murray, 63, yang mengizinkannya bekerja di atap sebuah bangunan di Watt's Yard, Carlisle, tanpa peralatan keselamatan atau pelatihan. Kakak Murray, Robert, 65, mengakui pelanggaran kesehatan dan keselamatan pada sidang sebelumnya.

Setelah sidang, Hind, yang mengenang saat menunggu pelat yang akan dimasukkan ke dalam tengkoraknya berkata: "Itu adalah waktu yang menakutkan."

Read more...

Masyarakat kanibal pemakan daging wanita cina

Masyarakat Kanibal Pemakan Daging Wanita di Cina, Sebuah desa terpencil di negara China, setiap tahun menjelang imlek, mereka akan melakukan pesta pemotongan daging secara besar-besaran.Karena bagi mereka, DAGING merupakan makanan mewah yg susah dijangkau. Sehingga mereka hanya bisa memakannya setiap tahun sekali saja dan hanya pada hari imlek tersebut.Desa terpencil ini berada di negara china. Walau terpencil, namun setiap wisatawan yang ingin ke salah satu tempat wisata di china, bakal melewati desa tersebut. Jika ada wisatawan tunggal yg melakukan perjalanan, mereka biasanya akan numpang nginap di rumah warga desa tsb.

Read more...

Terdapat Tiga Jenis Nafsu Manusia di Jelaskan Oleh Al-Quran

Setiap manusia yang diciptakan oleh Allah S.W.T mempunyai nafsu. Nafsu yang terdapat pada manusia adalah ujian Allah S.W.T. Jika manusia mampu menguasai nafsunya bermakna dia telah berjalan mengatasi salah satu ujian Allah S.W.T. yang cukup berat ini.

Sekiranya nafsu dididik ke arah kejahatan dan melalui sistem yang jahat, maka nafsu akan menjadi jahat dan liar. Maka akan lahirlah orang yang pandai tetapi jahat, orang bodoh yang jahat, pemimpin yang jahat dan pendidik yang jahat. Ini amat bahaya kepada kehidupan manusia. Sebab itu nafsu perlu dikenali tahap-tahapnya dan tingkatannya. Nafsu secara fitrahnya berwatak jahat, kalau dibiarkan ia tetap jahat, betapalah kalau dididik ke arah kejahatan oleh sistem pendidikan yang jahat dan yang mengajar pun adalah orang yang jahat maka masyarakat akan menuju kepada kehancuran.

Read more...

Siapa Dua Golongan Penghuni Neraka?

Sabda Nabi S.A.W. yang bermaksud : "Ada dua golongan yang bakal menjadi penghuni neraka iaitu pertama golongan penguasa yang mempunyai cemati-cemati bagaikan ekor lembu yang digunakan untuk memukul orang.Ini bermaksud, penguasa yang zalim. Kedua, perempuan yang hanya berpakaiaan tetapi sebenarnya dianggap bertelanjang iaitu membogel, berlenggang-lenggok sewaktu berjalan dengan menghayun bahu.Kepala (sanggul) mereka bagaikan bonggol unta yang senget. Kedua-dua golongan ini tidaklah akan masuk syurga dan tidaklah akan cium bau wanginya dan sesungguhnya kesemerbakan bau syurga itu sudah tercium dari perjalanan sekian dan sekian (amat jauh terhidunya)".

Read more...

Isteri Nusyuz (derhaka)

1)      PENGERTIAN NUSYUZ

Suatu  tindakan yang dilakukan oleh isteri yang dianggap menentang kehendak  suami dengan tidak ada alasan yang munasabah menurut hukum syarak.  Tindakan itulah dikira derhaka.

2)      TANDA-TANDA ISTERI NUSYUZ

Di bawah ini dinyatakan beberapa gambaran yang menandakan seorang isteri itu nusyuz :

1. Suami telah menyediakan rumah kediaman yang sesuai dengan keadaan suami, tiba-tiba isteri tidak mahu berpindah ke rumah itu, atau isteri meninggalkan rumah tanpa izin si suami.

Read more...

10 AMALAN TERBALIK 10 AMALAN TERBALIK


Marilah kita bermuhasabah atau menilai dan menghitung kembali tentang amalan harian kita. Kadang-kadang kita akan dapati amalan kita adalah terbalik atau bertentangan dari apa yang patut di lakukan dan di tuntut oleh Islam. Mungkin kita tidak sedar atau telah di lalaikan atau terikut-ikut dengan budaya hidup orang lain atau apa yang telah di praktikkan sejak zaman nenek moyang kita. Perhatikan dan renungkan dengan teliti contoh amalan yang terbalik :

Read more...

Masitah Tukang Sikat Rambut Anak Firaun

Di zaman dahulu, Firaun, Raja Mesir ada mempunyai pekerja yang bekerja untuk menyikat rambut anak-anak perempuannya. Pada suatu hari dengan kehendak Allah, terjadilah satu peristiwa yang mengukir sejarah sehingga ke hari ini. Ketika Masitah menyikat anak perempuan Firaun, ditakdirkan jatuhlah sikat itu daripada tangannya.

Lantas secara spontan, terkeluarlah perkataan, 'Dengan nama Allah celakalah Firaun' dari mulutnya.

Read more...

Rahsia Di Sebalik Demam

Hakikat penyakit demam itu sebenarnya dari sudut agama dan apakah pula hikmahnya?


Hakikat Demam..


Sebuah hadith yang diriwayatkan daripada Ibnu Omar Radhiallahu anhuma mengatakan yang maksudnya :


"Demam berasal dari kepanasan api neraka yang mendidih, maka padamkanlah ia dengan air". (Hadith riwayat Bukhari dan Muslim)


Dalam hadith yang diriwayatkan daripada Aisyah Radhiallahu anha dari Nabi Sallallahu alaihi wasallam, Baginda bersabda yang maksudnya :

Read more...

Pemakaian Cincin Mengikut Islam

“Nasihat Nabi Muhammad S.A.W kepada Saidina Ali sesudah Saidina Ali berkahwin dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan Nabi Muhammad S.A.W berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin, pakailah di jari:
  • 1] jari manis
  • 2] jari kelingking (anak jari)
dan janganlah memakai pada jari
  • 1] jari tengah
  • 2] jari telunjuk
Nabi Muhammad SAW melarang kerana memakai cincin pada jari telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka dizaman Nabi Lut a.s.

Read more...

Kerakusan Manusia Zaman Sekarang ...


Read more...

Kisah Si Pemalas Dengan Abu Hanifah

Suatu hari ketika Imam Abu Hanifah sedang berjalan-jalan melalui sebuah rumah yang jendelanya masih terbuka, terdengar oleh beliau suara orang yang mengeluh dan menangis tersedu-sedu. Keluhannya mengandungi kata-kata, “Aduhai, alangkah malangnya nasibku ini, agaknya tiada seorang pun yang lebih malang dari nasibku yang celaka ini. Sejak dari pagi lagi belum datang sesuap nasi atau makanan pun di kerongkongku sehingga seluruh badanku menjadi lemah lunglai. Oh, manakah hati yang belas kasihan yang sudi memberi curahan air walaupun setitik.”

Read more...

10 sempadan negara terunik di dunia

10. Sempadan Sepanyol dan Maghribi


Ceuta seluas 18,5 kilometer persegi bandar outonomi di Sepanyol dan eksklave terletak di pantai utara Afrika Utara, dikelilingi oleh Maghribi. Dipisahkan dari semenanjung Iberia oleh Selat Gibraltar, Ceuta terletak di sempadan Laut Mediteranean dan Lautan Atlantik.

Maghribi menuntut hak ke atas Ceuta, bersama Melilla sebuah bandar outonomi di Sepanyol , dan sebahagian pulau Mediteranean yang bersempadan itu. Akibatnya, Sepanyol telah membina pagar setinggi 3 meter di sempadan bandar Ceuta dengan meletakkan kawat berduri di atas pagar.

Read more...

10 keajaiban alam yang jarang diketahui manusia

Ketika kita berfikir tentang keajaiban dunia, pasti terfikir tentang Piramid di Mesir, Taman Gantung Babilon, Terowong Channel dan Colosseum di Roma serta sebahagian yang terdapat dalam buku keajaiban dunia kuno moden.

Apabila berfikir tentang keajaiban alam, kita akan terfikir tentang Grand Canyon di Colorado, Paricutin Volcano di Mexico dan Great Barrier Reef di pantai Queensland Australia.


Keajaiban alam bukan hanya terdapat di tempat-tempat di atas. Perlu diketahui dunia ini penuh dengan keajaiban, terdapat banyak keajaiban alam lain yang menarik, seperti di bawah ini yang belum diketahui orang.



1. Pamukkale (Turki)



Read more...

Berbahayanya Facebook! Hati-Hati

Ketika perpecahan keluarga menjadi tontonan yang ditunggu dalam sebuah episode infotainment setiap hari.
Ketika aib seseorang ditunggu-tunggu ribuan mata bahkan jutaan dalam berita-berita media massa.
Ketika seorang celebritis dengan bangga menjadikan kehamilannya di luar pernikahan yang sah sebagai ajang sensasei yang ditunggu-tunggu …’siapa calon bapak si jabang bayi?’
Ada khabar yang lebih menghebohkan, lagi-lagi seorang celebrities yang belum resmi berpisah dengan suaminya, tanpa rasa malu berlibur, berjalan bersama pria lain, dan dengan mudahnya mengolok-olok suaminya.

Read more...
©2009 .:: Makalah Ilmu ::.. Hakcipta Ada Yang Terpelihara.
Diterbitkan Oleh : Amirul Amin. | Pengurusan Oleh : Malaysia Terjah. | Pautan Luaran Oleh : Afiqah Network Link.
PENAFIAN : Ini adalah laman Web ATAU Blog sokongan untuk tujuan PROMOSI ATAU SUMBANGAN sahaja.
Tiada kaitan dengan : Laman Web ATAU Blog Syarikat ATAU Agensi ATAU Individu ATAU Organisasi yang disertai.
Tiada mana-mana bahagian portal ini boleh diubah, disalin, diedar, dihantar semula, disiarkan, dipamerkan, diterbitkan, dilesenkan, dipindah, dijual atau diuruskan
bagi tujuan komersil dalam apa bentuk sekalipun tanpa mendapat kebenaran secara bertulis yang jelas terlebih dahulu daripada
Malaysia Terjah.