Followers

10 sifat perempuan

Sunday, May 15, 2011


Ulama` kata perangai perempuan ada 10 macam 
1)                  Seperti babi ; iaitu perempuan yang suka makan dan minum dan malas buat kerja .( Perempuan yang macam begini tak payah buat isteri )
2)                  Seperti kuda ; iaitu perempuan yang suka tukar pakaian berwarna warni . (Inilah yang selalu berlaku didalam masyarakat kita , Satu kenduri satu pasang.) Lihat pada hukum tabaruj .

3)                  Seperti anjing ; iaitu perempuan yang kasih pada suami ketika suami senang . ( Selalunya berlaku niat pada yang pertama-tama kahwin iaitu cari suami yang kaya.Bukan nak cari suami yang boleh membimbingkan agama , walau ia miskin .)
4)                  Seperti keldai ; iaitu perempuan yang malas apabila ia tak mahu buat apabila disuruh .(perempuan yang selalu ingkar perintah suami atau kedua ibu bapanya .)
5)                  Seperti ular ; iaitu suka berdendam dengan suami . (tak dapat apa yang diingini , suami pun disuruh tidur luar misalan .)
6)                  Seperti kala jengking ; iaitu suka berjalan singgah rumah orang untuk mengumpat . (inilah amalan yang digemari oleh perempuan .Ada juga perangai orang lelaki yang macam begini .)
7)                  Seperti tikus ; iaitu suka curi barang suami . ( dengan ma`na ambil tanpa izin suami lagi-lagi kalau dapat suami yang kedekut )
8)                  Seperti singa ; iaitu suka bertengkar dengan suami . ( ini dasyat!!! nak bagi tahu orang yang dialah heroin Melayu yang terakhir .)
9)                  Seperti burung ; iaitu suka sangka buruk akan suami . ( suami pakai minyak wangi pun dia kata nak pergi menggatal .)
10)              Seperti kambing ; iaitu jaga kepentingan keluarga . ( perempuan yang macam beginilah yang kita nak kena cari .)

0 comments:

©2009 .:: Makalah Ilmu ::.. Hakcipta Ada Yang Terpelihara.
Diterbitkan Oleh : Amirul Amin. | Pengurusan Oleh : Malaysia Terjah. | Pautan Luaran Oleh : Afiqah Network Link.
PENAFIAN : Ini adalah laman Web ATAU Blog sokongan untuk tujuan PROMOSI ATAU SUMBANGAN sahaja.
Tiada kaitan dengan : Laman Web ATAU Blog Syarikat ATAU Agensi ATAU Individu ATAU Organisasi yang disertai.
Tiada mana-mana bahagian portal ini boleh diubah, disalin, diedar, dihantar semula, disiarkan, dipamerkan, diterbitkan, dilesenkan, dipindah, dijual atau diuruskan
bagi tujuan komersil dalam apa bentuk sekalipun tanpa mendapat kebenaran secara bertulis yang jelas terlebih dahulu daripada
Malaysia Terjah.