Followers

Keadaan Al-Quran Dan Masjid Setelah Dibakar Oleh Yahudi Di Daffah

Tuesday, June 21, 2011


Posted Image

Dengan nama Allah Yang Pengasih Peneroka Yahudi membakar sebuah masjid di Barat. Peneroka Yahudi membakar masjid di kampung susu Timur West Bank, insiden kedua itu dalam tempoh kurang daripada sebulan. 


Ketua majlis tempatan di kampung susu Jamal Daraghmeh bahawa peneroka Yahudi mereka bengkok di tiga pagi (waktu tempatan) untuk membakar masjid utama kampung, yang membawa kepada pembakaran sebahagian besar daripada itu.

Beliau berkata, peneroka mempunyai kereta dan membakar masjid sebelum mereka meninggalkan rantau ini, menunjukkan bahawa peneroka berkumpul sejumlah besar Korans dan langsir di satu tempat dalam api masjid dan menetapkan kepada mereka.

Sebagai ketua pengembangan dalam masjid Majid Daraghmeh "solat sebelum subuh kita melihat api membakar di masjid, kami membelanjakan kira-kira setengah jam sehingga kita dapat memadamkan api yang musnah masjid." "Saya tidak pernah melihat peneroka, tetapi saya pasti mereka di sebalik kejadian ini kerana sebelum ini dan berulang-ulang serangan mereka di bandar."

Membakar Tentera Israel berkata ia menyemak tanpa komen atau mengesahkan kejadian itu dengan Pentadbiran Awam mengesahkan bahawa semua kemungkinan terbuka, termasuk kemungkinan kerosakan elektrik.

Tetapi ketua pembesaran masjid di kampung menafikan bahawa litar pintas disebabkan api dan cuba untuk mendakwa bahawa pihak Israel.

Beliau memberi jaminan pulau mendedahkan bahawa semua papan tanda titik untuk membakar, dan bahawa peneroka dan di belakang didapati di sudut pelbagai api Quran disusun dalam bentuk separuh bulat dan pembangunan kotak kadbod Bustha penuh hafs, dan kawasan yang memulakan kebakaran tersebut telah lulus dan tujuh bulan tanpa arus elektrik disebabkan oleh pengembangan kita mempunyai di masjid.

Terdapat tiga penempatan di kampung itu adalah Eli dan Ma'ale Levona dan Silo, di mana mereka merampas lebih daripada 30% daripada wilayah kampung dengan penduduk seramai 3200 orang untuk faedah peneroka.

Dan penduduk tertua di masa lalu untuk membakar masjid-masjid atau penghinaan dalam lebih daripada satu kejadian di Barat, pada 14 April / April peneroka menyerbu masjid di Hawara dan Dnsuh perkataan kesat kepada Islam dan dicat Bintang Daud di dinding. Masjid di kampung itu telah dibakar Yasuf pada Disember / Januari, dan nampak tanah perkuburan di Kampung Awarta pemusnah pada bulan Januari.

Pihak polis Israel telah menahan seorang remaja penduduk penempatan Israel yang berkaitan dengan serangan ke atas Yasuf masjid telah disoal dan dibebaskan tanpa sebarang dakwaan.

Berusia 500 peneroka Yahudi di Tebing Barat dan menduduki Yerusalem, rasmi berkata isu penempatan di utara Tebing Barat, Ghassan Douglas Kadar serangan oleh peneroka meningkat pada suku pertama tahun ini berbanding 2009.

Sebaliknya dipetik oleh Yedioth Ahronoth di laman web, yang sumber tentera, tentera Israel menahan dua rakyat Palestin di Ramallah atas alasan bahawa mereka diperlukan.
Ini imej masjid selepas api 

Posted Image
Malah melanggar Mekdsatnna trik tangan berdoa untuk saudara-saudara kita di Barat dan kesabaran mengatasi musuh-musuh agama.
Untuk tidak ada kuasa kecuali kepada Allah.

0 comments:

©2009 .:: Makalah Ilmu ::.. Hakcipta Ada Yang Terpelihara.
Diterbitkan Oleh : Amirul Amin. | Pengurusan Oleh : Malaysia Terjah. | Pautan Luaran Oleh : Afiqah Network Link.
PENAFIAN : Ini adalah laman Web ATAU Blog sokongan untuk tujuan PROMOSI ATAU SUMBANGAN sahaja.
Tiada kaitan dengan : Laman Web ATAU Blog Syarikat ATAU Agensi ATAU Individu ATAU Organisasi yang disertai.
Tiada mana-mana bahagian portal ini boleh diubah, disalin, diedar, dihantar semula, disiarkan, dipamerkan, diterbitkan, dilesenkan, dipindah, dijual atau diuruskan
bagi tujuan komersil dalam apa bentuk sekalipun tanpa mendapat kebenaran secara bertulis yang jelas terlebih dahulu daripada
Malaysia Terjah.