Followers

Asyik menari kena serbu

Monday, June 20, 2011


Keseronokan sekumpulan pengunjung sedang menari di sebuah kelab golf dekat sini, terbantut apabila Bahagian Penguatkuasa Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam (MPKB-BRI) menyerbu lokasi mereka, malam semalam. 

Serbuan secara mengejut dalam majlis tarian dan pertandingan dat itu turut disertai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) selepas menerima maklumat berhubung kegiatan terbabit. 


Setiausaha MPKB-BRI, Mohd Anis Hussein berkata, ketika serbuan yang dilakukan jam 10.30 malam itu, kebanyakan golongan wanita asyik menari dan ada antaranya minum sambil menyaksikan persembahan. 

Menurutnya, pada mulanya mereka masih berdegil dan tetap meneruskan majlis tarian itu tetapi selepas pihak berkuasa masuk semula ke tempat tersebut akhirnya semua pengunjung bersurai kira-kira jam 10.45 malam. 

Beliau berkata, dalam serbuan berkenaan pasukannya juga melakukan rampasan terhadap satu peti minuman keras dalam premis berkenaan dan kompaun dikeluarkan. 

“Kita sudah beberapa kali melakukan serbuan terhadap premis berkenaan dan kompaun juga perah diberikan kerana mereka menjual minuman itu tanpa lesen tetapi kini masih mengulanginya lagi. 

“Sebelum serbuan, kita telah menerima maklumat daripada orang ramai berhubung majlis tari menari yang diadakan di premis berkenaan,” katanya ketika dihubungi, semalam. 

Sehubungan itu, Mohd Anis berkata, pihaknya sentiasa memantau aktiviti yang menyalahi undang-undang pihak berkuasa tempatan (PBT). 

“Kita tidak teragak-agak mengambil tindakan kepada mana-mana pihak yang melanggar peraturan dan sekiranya mereka hendak mengadakan majlis sepatutnya memaklumkan kepada MPKB-BRI terlebih dahulu untuk dipertimbangkan,” katanya. 

Beliau berkata, sekiranya majlis itu diadakan di rumah masing-masing dengan jumlah kehadiran yang sedikit, pihaknya tidak akan mengambil sebarang tindakan.

0 comments:

©2009 .:: Makalah Ilmu ::.. Hakcipta Ada Yang Terpelihara.
Diterbitkan Oleh : Amirul Amin. | Pengurusan Oleh : Malaysia Terjah. | Pautan Luaran Oleh : Afiqah Network Link.
PENAFIAN : Ini adalah laman Web ATAU Blog sokongan untuk tujuan PROMOSI ATAU SUMBANGAN sahaja.
Tiada kaitan dengan : Laman Web ATAU Blog Syarikat ATAU Agensi ATAU Individu ATAU Organisasi yang disertai.
Tiada mana-mana bahagian portal ini boleh diubah, disalin, diedar, dihantar semula, disiarkan, dipamerkan, diterbitkan, dilesenkan, dipindah, dijual atau diuruskan
bagi tujuan komersil dalam apa bentuk sekalipun tanpa mendapat kebenaran secara bertulis yang jelas terlebih dahulu daripada
Malaysia Terjah.