Followers

Teknologi Dajjal VS Teknologi Zikir (Bahagian 2)

Saturday, May 14, 2011

Kegagalan eskperimen Philadelphia yang dibina Dajjal terus gagal hingga sekarang tetapi masih ada usaha-usaha yang dilakukan agar hasrat ini tercapai kelak.
Kemampuan teknologi Zikir pula masih pada carta teratas dan masih tiada tandingan dengan mana-mana teknologi lain. Teknologi ini khusus kepunyaan ahli tasawuf (sufi) dan tidak mungkin dimiliki oleh ulama’ fekah atau hadith sekiranya tidak diamalkan.

Antara ulama’ fekah yang dalam masa yang sama memiliki keramat tasawufialah Imam Al-Ghazali dan Imam As-Syafie.
Signifikan Zikir dan Kejadian Kubah Terbang
Pada artikel lepas telah pun ditunjukkan akan kemampuan ahli tasawuf dari Pulau Maluku menerbangkan objek dari suatu lokasi ke lokasi lain tanpa sebarang alat, mesin atau jentera atau tenaga cahaya.
Pergerakan kubah tersebut lambat dan terapung meyakinkan semua orang akan kemampuan ahli tasawuf berikut. Tapi apakah jangkaan kita selepas kejadian itu? Apa yang pasti apabila kejaidian itu berlaku orang awam lebih tertarik mengenali ahli tasawuf berikut daripada mengenali alat (zikir) yang digunakan untuk menerbangkan kubah.
Begitulah rakusnya manusia dalam menghargai kejadian, sedangkan zikir itulah punca objek kubah itu terbang. Dan ahli tasawuf itu hanya sebagai “Pengguna” alat tersebut.
Begitu juga apabila kita melihat orang kaya menaiki sportcar, apa yang disanjung ialah pemandu sedangkan pencipta sportcar yang bertungkus lumus menghasilkan teknologi dilupakan malah tidak diendahkan langsung.
Kecepatan Pemindahan Objek Dengan Zikir
Sekiranya ahli tasawuf itu boleh memindahkan Kubah dengan melayang-layangkannya, apakah ia mampu mengubah kubah itu dengan lebih cepat, lebih pantas atau kurang dari satu saat?
Jawapannya , Ya.
Ia bergantung kepada kaedah penggunaan zikir, cara ia diniatkan, siapa yang mengucapkannya dan martabat kesufian seseorang itu. Atau lebih ringkasnya anda perlu mempelajari ilmu tarekat tasawuf (sufi) untuk mendapat pelbagai kaedah dan pelbagai kegunaan zikir.
Kebenaran Teknologi Asif Bin Baqriya
Teknologi yang dimiliki oleh Asif bin Baqriya bukanlah dicipta dan dimiliki oleh beliau seorang. Teknologi memindahkan objek ini dipunyai oleh semua ulama tasawuf dan semua ulama’-ulama’ bidang ini tahu selengkapnya tentang eksperimen jenis ini.
Kemampuan Asif ada diceritakan di dalam kitab-kitab karangan ulama’ Tanah Melayu. Malah Asif amat terkenal akan kekuatan batinnya melebihi kekuatan Ifrit.
Pertandingan kekuatan membawa istana Balqis bukanlah pertandingan pertama, sebelum itu telah pun berlakunya pertandingan menyelam di laut dalam antara Ifrit dan Asif.
Selain Asif, terdapat seorang ulama dari Pattani yang memilikinya. Ulama tasawuf termasyur itu ialah Syeikh Daud Abdullah al-Fatani yang berasal dari Pattani, Selatan Thai. Beliau adalah ulama’ termasyur yang mengarang banyak kitab. Kitab-kitab karangannya adalah yang terbanyak dicetak di Malaysia dan Indonesia.
Antara kitab termasyurnya ialah Muniyatul Musolli, Bulaghatul Mahram, Fawaid dan sebagainya.
Eksperimen Pemindahan Barang oleh Syeikh Daud Abdullah
Saya gunakan perkataan eksperimen agar ia kelihatan terkini dan segar. Biasanya kejadian pelik yang dilakukan oleh seseorang Islam yang berpakaian jubah dan serban akan diandaikan sebagai sihir dan mistik.
Sedangkan kejadian pelik yang dilakukan oleh orang barat yang berkot dan bertali lahir akan dipangil eksperimen atau ujikaji. Begitulah sikap masyarakat Islam sekarang berat sebelah terhadap agama sendiri.
Syeikh Abdullah al-Fatani sudah terkenal dengan karamahnya sebagai ulama’ dan kekasih Allah. Tidak hairanlah apa yang dihajatkan akan tercapai dalam sekelip mata.
Dalam buku karangan allahyarham Wan Mohd. Abdullah Saghir berkenaan Biografi Ulama Nusantara, beliau menjelaskan tentang suatu kejadian karamah (future technology) yang dilakukan oleh Syeikh Daud.
Untuk melengkapkan ilmu tasawufnya, beliau dan seorang rakannya telah mengembara ke Afrika Utara kerana dikatakan di sana terdapat seorang ahli tasawuf yang terkenal. Sesampainya mereka berdua berjumpa orang alim tersebut, ulama’ Afrika itu menguji dahulu kealiman kedua-duanya.
Ulama’ Afrika itu meminta Syeikh Daud Abdullah ‘menghadirkan’ buah tembikai di hadapan ulama’ tersebut. Setelah melakukan solat sunat, dan berdoa, maka muncullah tembikai dari Tanah Melayu itu di hadapan Syeikh Afrika tersebut dan yakinlah syiekh itu akan kealiman Syeikh Daud Abdullah al-Fatani.
Perbezaan Tahap Teknologi Ahli Tasawuf
Ahli tasawuf juga memiliki perbezaan karamah mengikut tahap kewalian masing-masing. Jika dilihat kepada 3 individu yang telah dibincangkan sebelum ini iaitu
  • Asif Bin Baqriya (Ahli Kitab Zaman Nabi Sulaiman)
  •  Syeikh Daud Abdullah (Zaman Kesultanan Melayu)
  • Kiyai-Kiyai di Pulau Maluku (tahun 2008)
Kecepatan objek berpindah berbeza mengikut taraf ulama’-ulama’ dan martabat kewalian. Berdasarkan tiga individu di atas, Ahli Kitab zaman Nabi Sulaiman itu adalah paling ekstrem teknologinya. Manakala Syeikh Daud juga menghampiri kemampuan tetapi masih perlu mengambil masa untuk bersolat sunat.
Manakala Kiyai-kiyai di Pulau Maluku pula mengambil masa agak lama dan terpaksa pula mengumpul 3000 orang kiyai untuk memindahkan objek. Namun begitu, kiyai-kiyai mampu melakukan sama juga seperti Asif bin Barqiya jika mereka berkehendak.
Kesimpulan teknologi di atas ialah kesemua mereka mengambil ilmu tasawuf itu dari kitab Allah.
Bolehkah Kita Mempelajarinya?
Sekiranya teknologi ini benar-benar boleh dipelajari dengan mudah dan dimiliki oleh orang bukan Islam, maka hancurlah dunia kerana bom nuklear tidak perlu lagi alat pelancar, hanya perlu dihilangkan dan dimunculkan sahaja di tempat musuh.
Dan jika benar teknologi ini akan dimiliki orang bukan Islam maka tidak perlulah Dajjal bersusah payah ke Makkah untuk mengepung dan membunuh Isa Ibnu Maryam.
Teknologi tasawuf adalah hadiah khusus dari Allah kepada umat Islam untuk mencapai kemenangan peprangan akhir zaman.
Kita boleh mempelajari ilmu tasawuf ini dengan menyertai tarekat-tarekat yang dipimpin ulama’-ulama’ mursyid. Di Malaysia ada beberapa tempat yang masih wujud tetapi tdak dihebahkan kerana bimbang masyarakat menganggap ia ajaran sesat.
      
(Gambar kanan) Habib Ahmad Bin Hamid al-Kaff Waliyullah
Tarekat ini paling banyak di Pattani, Selatan Thai dan di Indonesia sendiri.
Kesimpulan
Saya amat berkeyakinan tidak akan sesekali Allah membenarkan teknologi ini dimiliki oleh Al-Masikh Ad-Dajjal. Dan Dajjal sendiri tahu ia tidak mampu mengatasi teknologi ini dan seperti yang saya sebut dalam artikel sebelum ini, cara Dajjal menghapuskan teknologi ini ialah dengan membunuh ulama’-ulama’ tasawuf.
Atau dengan cara terbaik menghapuskan sistem pengajian pondok yang mana kitab tasawuf adalah kitab wajib dipelajari khususnya kitab Syarah Hikam. Kita sendiri dapat melihat bagaimana kurangnya minat ibu bapa sekarang menghantar anak ke sekolah-sekolah agama rakyat.
Tags:

3 RESPONSES SO FAR ↓

  • 1darulIhsan // Nov 6, 2009 at 7:39 am
    pada pendapat saya,saya bersetuju denganpendapat inbu yaacob… ini terbukti dgn serangan/ sikap anti kafir laknatullah terhadap umat islam.. sebagai contoh kita sudah saksikan pembunuhan alim ulama dan ahli2 tasawuf di selatan thai..apakah sebab serangan dan pembunuhan? renungkanlah
  • 2Neutronboy // Feb 15, 2010 at 1:29 am
    Salam,
    Kalau boleh saya tahu di mana institut yang mengajar ilmu tasawuf ini khusus di Malaysia dan spesifik lagi di selangor? (negeri lain pun boleh juga)
  • 3aYam dEN Lapeh // Oct 9, 2010 at 10:25 am
    Salam..Melalui Hj Wan Muhammad Shagir Abdullah,sy mendapat sedikit maklumat tentang generasi terkemudian selepas Sheikh Daud Abdullah al-Fatani..Berkemungkinan juga ada pertalian dgn generasi Syeikh Ahmad bin Muhammad Zain al-Fatani jika ada usaha2 mencantumkan salasilah oleh pecinta2 Tassawuf..Syeikh Ahmad bin Muhammad Zain al-Fatani( dgn izin sy ringkaskan kpd Syeikh Ahmad al-Fatani)juga melahirkan ramai ulama Tassawuf Nusantara dan antaranya adalah Sheikh Muhammad Said bin Syeikh Jamaluddin al-Linggi..Dari kajian dan dapatan Hj Wan Shagir Abdullah,berkemungkinan juga Syeikh Muhammad Said mempunyai kaitan dgn keluarga Syeikh Ismail bin Abdullah Minangkabau,iaitu seorang ulama besar dan murid kepada Syeikh Daud bin Abdullah al Fatani..Syeikh Muhammad Said lahir di Makkah iaitu di kg.Syu’ib Ali pada hari Sabtu 3-4 Syaaban 1292H (kira2 1875 masehi)..Beliau lebih muda dari Tok Kenali(1870masehi) namun sempat seperguruan ketika sama2 berada di Makkah..Antara Ulama Asia Tenggara yg sebaya dan seperguruan dgn beliau adalah Haji Ismail Kelantan(bekas mufti Pontianak,lahir 1876),Syeikh Muhammad Nur bin Syeukh Mat Kecik al Fatani(1876),Mufti Haji Ibrahim Kelantan(1872),Mufti Wan Musa Kelantan(1874),Tengku Mahmud Syeikhul Islam Selangor(1876) dan lain2 yg belum dapat disenaraikan..Syeikh Muhammad Said adalah pemegang amanah Tarekat Ahmadiyyah bagi kawasan Asia Tenggara,menerima Bai’ah dari Saiyid Muhammad bin Ahmad ad Danderawi..Pengasas Tarekat Ahmadiyyah iaitu Saiyid Ahmad bin Idris telah punmempelajari Tarekat Nqsyabandiyah,Qadiriyah,Kadiriyah Aziziyah,Syaziliyah,Khalwatiyah dan byk lagi sebelum mengasaskan Tarekat Ahmadiyyah dan memberi Bai’ah kepada Sayid Ibrahim ar Rasyid..Saiyid Ibrahim ar Rasyid memberi Bai’ah kepada Saiyid Muhammad bin Muhammad ad Danderawi..Kemudian Saiyid Ahmad bin Denderawi memberi Bai’ah kepada Syeikh Muhammad Said bin Sheikh Jamaluddin al-Linggi..begitulah salasilah Tarekat Ahmadiyyah diturunkan oleh pengasasnya sehingga turun kepada Sheikh Muhammad Said bin Sheikh Jamaluddin al-Linggi..Syeikh Muhammada Said meninggalkan beribu-ribu murid yg tersebar luas di alam Melayu,selain Semenanjung juga mempunyai hibungan dgn Saigon,Thailad,Burma dan Kepulauan Riau..Waris kepada Sheikh Muhammad Said bin Syeikh Jamaluddin al-Linggi sekarang adalah Syeikh Muhammad Murtadza bin Syeikh Ahmad,mantan Mufti Negeri Sembilan..Beliau kini mempunyai Madrasah di Kg.Pondok Rasah,di Rasah Negeri Sembilan..Beliau juga mempunyai hubungan dengan pergerakan Tarekat di Singapura dan Brunei..Mudah-mudahan dengan info ini dapatlah kita beroleh manfaat bersama..Insya’Allah..

0 comments:

©2009 .:: Makalah Ilmu ::.. Hakcipta Ada Yang Terpelihara.
Diterbitkan Oleh : Amirul Amin. | Pengurusan Oleh : Malaysia Terjah. | Pautan Luaran Oleh : Afiqah Network Link.
PENAFIAN : Ini adalah laman Web ATAU Blog sokongan untuk tujuan PROMOSI ATAU SUMBANGAN sahaja.
Tiada kaitan dengan : Laman Web ATAU Blog Syarikat ATAU Agensi ATAU Individu ATAU Organisasi yang disertai.
Tiada mana-mana bahagian portal ini boleh diubah, disalin, diedar, dihantar semula, disiarkan, dipamerkan, diterbitkan, dilesenkan, dipindah, dijual atau diuruskan
bagi tujuan komersil dalam apa bentuk sekalipun tanpa mendapat kebenaran secara bertulis yang jelas terlebih dahulu daripada
Malaysia Terjah.